fbpx
למעבר לציאט של עלם

פריסה ארצית

לעלם 80 פרויקטים ברחבי הארץ: מרכזי נוער, שלטרים, מרכזי טיפול, ניידות לילה, ועוד. הכנסו למפה כדי למצוא את הפרויקט או מרכז המתאים לכם באזור מגוריכם

לרשימת המרכזים

דבר המנכ"לית
טלי ארז

זכות היא לי לעמוד בראש ארגון המסייע לעשרות אלפי בני נוער  וצעירים בשנה. דרכי העשייה שונות ומגוונות אך המטרה היא אחת – לסייע לבני הנוער, הצעירות והצעירים ולהיות לצידם בכל מה שיצטרכו.

צוותי העובדים והמתנדבים נמצאים עבור בני הנוער במגוון פרויקטים בכ 40 רשויות בכל הארץ. הם שם כדי לתת יד, לתמוך, לעודד, ללוות ולהעניק אוזן ולב לכל הצרכים. עלם מהווה בית עבור רבים. היא בית עבור עשרות אלפי בני הנוער והצעירים אשר מוצאים את מקומם בפרויקטים השונים בעלם, אבל היא בית גם עבור מתנדבים, חברים ועובדים אשר רואים בה מקום למימוש הערכים, היכולות והרצון לעשות שינוי חברתי בישראל . עלם הינה עמותה שחרתה על דגלה לעשות שינוי בכל התהליכים הקשורים בנוער בסיכון בישראל.

בעזרת צוות העובדים והמתנדבים, אנו ממשיכים כל העת בתנופת עשייה ובהעמקתה של עבודת הנוער בפרויקטים השונים בכל רחבי הארץ. מושם דגש על שינוי חברתי – עלם הינה ארגון לשינוי חברתי ומחויבת לפעול באופן יזום לשינוי בחייהם של האוכלוסיות עימם היא עובדת, לשינוי דעת הקהל, הרחבה בנושאים בהם היא עוסקת והשפעה על תהליכים של מקבלי ההחלטות ברמה הלאומית.
חשובה לנו מדידת ההשפעה של העשייה החברתית של עלם – עלם שואפת להיות מובילה בתחום המקצועי של עבודת הנוער בארץ וחלוצה במגזר השלישי בתחום מדידה והערכה של תוכניות. לשם כך אנו בודקים את החזקות, היתרונות והייחודיות של עלם בתוך מערך שרותי הנוער בישראל והאימפקט הייחודי שהארגון מייצר.

אנו כארגון בוחנים את עצמנו מול מדדים ומלווים את העבודה השוטפת בתהליכים שונים של בקרה בכדי לייעל את העבודה ולתת מענים משמעותיים ואפקטיביים לשינוי בחיי בני הנוער עימם אנו נפגשים.

מנכלי"ת עלם

טלי ארז

דבר הנשיאה
נאוה ברק

כנשיאת עלם ב-25 השנים האחרונות הייתי שותפה לעשייה ולהתפתחותה הענפה של העמותה ואני שמחה לראות את העמותה צומחת ומשפיעה על תהליכים בחברה הישראלית.

ראיתי את עלם צומחת מצוות קטן ונחוש, לעמותה המובילה בישראל בטיפול בנוער בסיכון.  כיום עלם מוכרת כגוף עם הידע הנרחב והמעמיק ביותר בתחומים רבים: זנות קטינים וצעירים, נערות בסיכון, פגיעות מיניות, חסרי בית, מצוקות ייחודיות למגזרים שונים בחברה   (כולל טיפול בנוער בסיכון בחברה החרדית והערבית), מסלולי תעסוקה לנוער בסיכון ועוד.  אנו שמחים לחלוק את הידע הרב שצברנו עם שותפינו לדרך, במשרדי הממשלה השונים ועוד.

עלם עובדת כתף אל כתף עם רשויות ממשלתיות ועירוניות רבות, בהפעלת פרויקטים למען נוער בסיכון בעשרות ערים ויישובים מצפת ועד אילת.
המגזר העסקי גם הוא שותף משמעותי, אשר השכיל להבין ולהשתמש בכוח האדיר שיש ברשותו, במשאבים ובהון האנושי על מנת לחולל שינוי בקרב הקהילה. אנו בעלם מודים לעסקים שהתנדבו, תרמו ופעלו למען שינוי פני החברה.

הקרנות בארץ ובעולם והציבור הרחב גם הם שותפים משמעותיים, הנחשפים לפעילותה הרחבה של העמותה, התומכים בפרויקטים השונים ומתגייסים להעצמת הנוער בישראל. אני רוצה להודות לכולכם על ההתגייסות המסורה לאורך השנים וגם בערב ההתרמה החגיגי השנה, במרוץ עלם ובמבצע "דגל אורות התקווה".

ברצוני להודות גם למאות עובדי עלם והמתנדבים המסורים, אשר עמלים לילות כימים למען בני הנוער מתוך תחושה אמיתית של שליחות ואחראים להכוונה, לסיוע ולמתן תקווה לאלפי בני נוער במצוקה. אני מחזקת את ידיכם ומאחלת לכולנו עוד שנים רבות של עשייה ברוכה.

נשיאת עלם

נאוה ברק

עלם – עמותה לנוער במצבי סיכון (ע"ר) 2013 ©

בית נוימן, הירקון 35 בני ברק 5210423, ת.ד 53373

טל. 03-7686666 פקס. 03-6470319

elem@elem.org.il

קישור לתרומה למען הנוער