למעבר לציאט של עלם

פגיעות מיניות

מנהל תחום: אמיר דלומי

תחום פגיעות מיניות הוקם בשנת 1994 על ידי ד"ר טליה אתגר, וכולל מענה טיפולי הכשרתי ומניעתי לילדים ונוער נפגעי פגיעות מיניות ובעלי התנהגות בלתי מותאמת ופוגענית, ומשפחותיהם עד גיל 18.

בשנים האחרונות ישנה מגמת עליה למספר הפניות בקרב ילדים ונוער שנפגעו או פגעו מינית. תחום פגיעות מיניות רואה את עצמו כציר מרכזי כנותן מענה עבור ילדים, נערים ומשפחותיהם.

העבודה בתחום מושתתת על בניית תוכנית טיפולית המותאמת לצרכים של כל מטופל ומטופלת. הטיפול מתבצע באופן פרטני, קבוצתי, משפחתי מודל משולב, קצר טווח, ארוך טווח, תוך כדי שימוש בשיטות שונות לפי צורכי המטופל.

המענים הניתנים:

מניעה והכשרה – סדנאות והרצאות למוסדות חינוך, מעונות ולציבור הרחב

אנו מציעים תוכניות הסברה וקידום מודעות (הרצאות וסדנאות) לקהלי יעד שונים – הורים, אנשי חינוך, אנשי טיפול, צוותי בפנימיות וגם לילדים ובני נוער עצמם. אנו מעבירים סדנאות בנושא של מיניות בריאה בקרב ילדים, כאשר המוקד הוא על ההיבטים הרגשיים והתנהגותיים של התפתחות המינית. כמו גם, על מקומם של ההורים בתהליך זה – כיצד להגיב, איך לאפשר להציב גבולות, איך לדבר עם בני נוער או ילדים על מין, כיצד לזהות "מתי זה נורמאלי ומתי זה לא, ועוד.

 

הכשרות אנשי מקצוע

אנו מציעים ייעוץ והכוונה לאנשי מקצוע, למוסדות, ארגונים ולשירותים השונים. הדרכה נקודתית או מתמשכת (לפי הצורך). כמו כן ריכוז, פיתוח והנחלת ידע בתחום של אלימות וניצול מיני.

 

מרכזי טיפול ברחבי הארץ

עלם מפעילה מרכזי טיפול יעודים לטיפול בפגיעות מיניות בקרב ילדים ונוער ומשפחותיהם. המרכזים מעניקים טיפול לילדים ונוער נפגעי פגיעות מיניות ובעלי התנהגות מינית לא מותאמת ופוגענית. המרכזים ממוקמים בתל אביב ונותנים מענים בשלוחות בת ים, יפו ובני ברק. כמו כן, בעפולה המעניקים מענים בשלוחות באזור העמקים ושפרעם.

המרכזים פועלים תחת מכרזים של משרד העבודה והרווחה ובמימונו, כאשר השירות הוא ללא תשלום לאוכלוסיה.

המרכזים מעניקים טיפול לילדים מגיל 4 – 18,המקבלים טיפול פרטני, הדרכת הורים וטיפולים משפחתיים. הטיפול נעשה בהתאם למידת הפגיעה ויכולת עיבוד הטראומה ונעשה בהתאמה לגיל הילד ועולמו הרגשי.

בנוסף לטיפול הפרטני ניתנים מענים ייחודיים כגון: קבוצות לאימהות, קבוצות לנערים פוגעים, קבוצות לנערות נפגעות וכו'.

הערכות סיכון וצרכים – אנו מקיימים הערכות צרכים וסיכון לילדים ונוער מתחת לגיל 18 תחת הפנייה מהרווחה, כמטרת אבחון וכחלק מהתהליך הטיפולי.

את הטיפולים מעניקים אנשי מקצוע: עובדים סוציאליים קליניים, קרימינולוגים קליניים. פסיכולוגים ומטפלים בהבעה ויצירה, מטפלים משפחתיים העוברים התמחות והכשרה לטיפול בפגיעות מיניות.

דרכים ליצירת קשר:

תל אביב : 03-6477898, 03-7598449  מייל: pelem.southtlv@elem.org.il.

עפולה: 04-6785871   מייל: iritgir@elem.org.il

שלוחת שפרעם: 04-9502728  מייל: luna.tipul@elem.org.il.

 

קבוצות טיפוליות

התחום מפעיל מעל 25 קבוצות טיפוליות ייעודיות ברחבי הארץ לבני נוער שפגעו מינית בשיתוף עם שירות המבחן וחסות הנוער אשר מופנים דרך המערכת המשפטית.

מטרת הטיפול בנוער פוגע מינית הינה להחזירם לדרך הישר ולאפשר להם להיות אזרחים שומרי חוק ומועילים לחברה ולסייע למנוע פגיעות נוספות בעתיד.

 

קו סיוע

קו סיוע וייעוץ טלפוני  מאפשר לציבור הרחב לבחון באנונימיות, בעזרת אנשי מקצוע ומתנדבים שהוכשרו בנושא, שאלות וסוגיות הקושרות להתנהגויות מיניות של ילדים.

הקו החם פעיל בימים א'-ד' בין השעות 10:00-16:00, טלפון: 03-6744898

 

אנחנו גם במדיה

 

אתר התחום מכיל סיכומים מן הספרות המקצועית, כתבות ופרסומים בתקשורת הרלוונטיים לתחום ופירוט סניפים. מוזמנים להיכנס, ללמוד ולהתייעץ.

http://www.pelem.org.il/index.aspx?pageID=1

כמו כן, מוזמנים לעקוב אחרינו גם בפייסבוק לקבלת מידע ועדכונים שוטפים:

https://bit.ly/39fg227